Tuesday, May 17, 2011

Seni jari yang bombastik , kosmetik , plastik !

Assalamualaikum...


Harini saja nak cuci cuci mata dengan finger art yang comel dan cute.
Mai la usha ;)



Ala ala ada pembunuhan yang berlaku. Tehee


Konon konon pandai main piano la tu


Argghh...aku ditembak !


Bestnyee dapat berehat kat tepi pantai.. ;)



Pertandingan lumba jari ( eh lumba lari ) akan dimulakan..



Merokok membahayakan kesihatan...



Saya lah ahli silap mata terkenal !


Hadoooi , macam mana paku ni boleh melekat kat kepala ni ??



 Berehat dan mandi manda..


Kenyangnya, tgoklah perut saya..


Saya helang yang garang



Bosan laa...


Hei hei, bola tu saya punya la.ape halang halang ni ??


Minum air...


Saya nak jadi Albert Einstein..



Tolong tolong , jangan bunuh saya !!!


Comel dan kreatif kan ?
HEHE.
Macam macam expression and nampak real.


p/s : dialog hanyalah rekaan semata-mata.


Pengajaran yang boleh diambil drpd jari2 ini ialah
mcm tu juga lah hidup kita.
Orang luar menilai kita melalui apa yg kita lakukan ,
apa yang kita katakan (jari tak boleh becakap)
dan juga apa yang kita pakai.


Tapi hanya Allah sahaja yang Maha Mengetahui segala baik atau buruk 
sisi diri kita dengan sebenar benar dan setepat tepatnya.
Jangan mudah menilai orang hanya dengan luaran dia.
Kerana isi hati kita semua tetap perkara yang ghaib.


Sedangkan seorang pelacur yang memberi minuman
kepada anjing yang kehausan diberikan ganjaran syurga,
kita pula belum tentu lagi pasti syurga itu di dalam genggaman.


Firman Allah :


“Dan rahsiakanlah perkataanmu atau lahirkanlah; 
sesungguhnya Dia Maha Mengetahui segala isi hati.
Apakah Allah Yang menciptakan itu tidak mengetahui 
(yang kamu lahirkan dan rahsiakan); 
dan Dia Mahahalus lagi Maha Mengetahui
(al-Mulk: 13-14)


“Dan sesungguhnya Kami telah menciptakan manusia dan mengetahui apa yang dibisikkan oleh hatinya, dan Kami lebih dekat kepadanya daripada urat lehernya.
(Qaaf: 16) 




Jadikan hati kita sentiasa bersih dengan zikir  kepada Yang Esa
dan semoga kita sentiasa terpelihara dalam redhanya...
InsyaAllah...




Assalamualaikum...



No comments:

Post a Comment